Uusi asetus suojaa sähköasiakkaita harhaanjohtavalta puhelinmyynniltä

Uusi asetus, joka suojaa sähköasiakkaita harhaanjohtavalta puhelinmyynniltä on astunut voimaan maanantaina 3.10.2016. Asiakas voi nyt peruuttaa uuden sähkösopimuksen voimaantulon, jos hän katsoo, että sopimusta ei ole syntynyt.

Harhaanjohtava puhelinmyynti on Paikallisvoima ry:n tutkimuksen mukaan kohdistunut etenkin eläkeläisiin.

- Osa sähkönmyyjistä on ilmoittanut asiakkaalle vanhan sähköyhtiön lopettaneen toimintansa ja kaikkien sopimusten siirtyvän uudelle yhtiölle. Monissa tapauksissa asiakas on pyytänyt tarjousta, mutta kotiin onkin lähetetty tilausvahvistus, kertoo Tammisaaren Energian sähkönmyynnistä vastaava Mikaela Holmström

Harhaanjohtavaa sähkönmyyntiä puhelimitse on jatkunut jo monta vuotta ja kuluttajavirasto on pyrkinyt parantamaan asiakkaiden asemaa.

- Uusi asetus antaa nyt asiakkaalle mahdollisuuden purkaa suullisen sähkösopimuksen ilmoittamalla asiasta omalle sähköverkkoyhtiölleen, eli käytännössä Tammisaaren Energialle tai Carunalle läntisellä Uudellamaalla. Tämän jälkeen sähkön myyjällä on vastuu todistaa sopimuksen synty, toteaa Tammisaaren Energian toimitusjohtaja Frank Hoverfelt.

Tammisaaren Energia auttaa kaikkia asiakkaita läntisellä Uudellamaalla riippumatta siitä minkä sähköyhtiön asiakas henkilö on.

Lisää tietoa löytyy Kilpailu- ja kuluttajaviraston kotisivuilta:
www.kkv.fi/ajankohtaista/Tiedotteet/2016/3.10.2016-kuluttajan-oikeudet-vahvistuvat-sahkon-puhelinmyynnissa/

Lisätietoja antavat:
Toimitusjohtaja Frank Hoverfelt, puh 019 289 2401, Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.
Sähkömarkkinapäällikkö Mikaela Holmström, puh 019 289 2403, Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.

snabb wera
snabb felanmalan